Easy D.I. Y : LETAK WATERMARK TANPA EDIT GAMBAR

Assalammualaikum...

Macam gempak je tajuk. Hahaha..

Aku selalu malas nak edit gambar, letak watermark. Kali ni aku nak bagitau cara senang letak watermark. Confirm tak payah edit. Tangkap gambar je, terus boleh publish kat blog. Tapi cara ni terhad. So, mana yang dapat je la ye..

Senang je.

Cari maker pen dan kertas (ikut la berapa saiz yang korang suka)..

Tulis URL korang.


Lepas tu, letak kat tempat atau benda yang korang nak ambik gambar.. Siap!!

Contoh:


Dan


Amacam? Senangkan...
Hahaha...!!! menyesal baca entri ni kan..

Sekian.

Easy D.I.Y : LIPAT PLASTIK BEG

Assalammualaikum..

Tiap kali balik dari shopping, mesti dapat beg plastik..pastu buang kat satu tempat..kumpul banyak-banyak. Sudahnya, serabut!

Apakata, bila angin rajin..sambil-sambil lepak tengok drama tv.. jom lipat beg plastik tu.

Mula-mula, lipat plastik macam ni.



Lepas tu lipat lagi macam ni sampai habis di hujung.


Bila dah sampai hujung, lebihan plastik tu selitkan kat ruang yang ada... macam ni.


Tadaaaaa!! Dah siap!

Selamat mencuba. Sekian.